Sie sind hier
The concept of quality has always been an important part of academic tradition and it has moved into the focus of international higher education over the last two decades. Some of the reasons for why awareness for quality assurance has expanded beyond the system itself are found in the diversity of higher learning institutions, increasing student numbers and student and teacher mobility, the emergence of ‘new public management’ and more competitive models of higher education with a larger concern for accountability. The articles in the March 2013 issue of ZFHE shed light on the current discourse about ‘quality’ and give an outlook on its potential, its complexity and they do both, critique but also offer constructive suggestions for where quality assurance may be headed.
Weitere Artikel dieser Ausgabe finden Sie hier:
European Quality Assurance from a policy perspective: where did we come from, where are we heading?
Qualitätssicherung und universitäres Steuerungssystem
Qualität ist uns wichtig Kommentar zu "Qualität ist uns wichtig"
Zukunft des Qualitätsmanagements
Zehn Jahre Qualitätsmanagement und Qualitätssicherung an österreichischen Universitäten: fünf Thesen
Chancen und Herausforderungen hochschulübergreifender Qualitätsmanagementsysteme
Qualitätsmanagement zur Vorbeugung von Studienabbrüchen
Qualitätskultur durch Kommunikation. Das Beispiel der Fachhochschule Münster
Der prozessorientierte Ansatz an Hochschulen: eine organisationstheoretische Betrachtung
Zeitbudgets zur Untersuchung studentischer Workload als Baustein der Qualitätsentwicklung
Der Studiengangsbericht als Instrument zur Qualitätsentwicklung von Studiengängen
Neue Formen der Qualitätssicherung - dialogische Evaluation in Lehre und Studium
Quellen:Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.8 / Nr.2 (März 2013)
- Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
-
ZFHE_8-2-Kernegger_Vettori_Editorial.pdf
302.63 KB | 27.05.14 ( )
-
Keine Inhalte
Editorial: In quality (assurance) we trust - don't we?
Bernhard Kernegger