Sie sind hier

Artikel
Eingestellt: 12.03.14 | Erstellt: 04.11.13 | Besuche: 7787
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Editorial: Mentoring at European Universities - New Wine into Old Wineskins?

The February 2014 issue of ZFHE is devoted to the topic of mentoring, coaching and counselling in European universities. According to Richard Marz continental Europe is finally catching up in this field, especially to universities in the U.S. that traditionally set a high value on providing support for their students that goes beyond the mere academic environment and expands to all aspects of student life. The articles collected in this issue address how mentoring concepts shape the culture of universities, and discuss and evaluate objectives, challenges, impact and outcome of mentoring programs.

Weitere Artikel dieser Ausgabe finden Sie hier:
 
Effekte eines tutorenbasierten Lernstrategietrainings für Studierende
Förderung der Selbstwirksamkeitserwartung in der Studieneingangsphase mittels Mentoring
Managing Mentoring Concepts of Educational Sciences at the University of Duisburg-Essen
Mentoring-Programme an Hochschulen: ein Beitrag zu institutionalisierter Ungleichheit?
Höher und weiter hinaus durch Mentoring - Projekt Sprungbrett. Förderung von Bildungsdurchlässigkeit und Innovation in der Lehrer/innen-Ausbildung durch Mentoring
Students as peer tutors and mentors
Reflexion in Mentoringgesprächen - ein Mythos?
Mentoring in Circumstance
Interdisziplinäres Lehren und Lernen: Erfahrungen aus einer internationalen Summer School

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.9 / Nr.1 (Februar 2014)
    Keine Inhalte
Zum Kommentieren bitte einloggen.