Sie sind hier

Artikel
Eingestellt: 06.06.17 | Erstellt: 29.03.17 | Besuche: 4284
0
Noch keine Bewertungen vorhanden

Editorial: Learning Analytics: Implications for Higher Education

This Special Issue gathers recent experiences and research examples concerning the use of Learning Analytics in higher education contexts of online and blended learning. All featured articles span across technically enabled data collection and processing/analysis, on the one hand, and, pedagogically motivated decision making by learners, teachers and other stakeholders on the other. [...]

Ein Beitrag von Univ.-Doz. Dr. Wolfgang Greller und Prof. Dr. H. Ulrich Hoppe

Lesen Sie hier die einzelnen Beiträge des Themenheftes:

Using Learning Analytics to Investigate Student Performance in Blended Learning Courses

Predicting learning success in online learning environments: Self-regulated learning, prior knowledge and repetition

Driving Student Motivation in MOOCs through a Conceptual Activity-Motivation Framework

Akteurinnen/Akteure der Digitalisierung im Hochschulsystem: Modernisierung oder Profilierung?

Tiefenlernen im Praxissemester: Zusammenhänge mit Emotionsregulation

Quellen:
Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.12 / Nr.1 (März 2017)