Noch keine Bewertungen vorhanden
Sie sind hier
Artikel
Eingestellt: 12.03.14 | Erstellt:
14.02.14 | Besuche: 7661
Mentoring programmes have been accused of inadequately addressing organisations' gendered cultures. In reaction to this, mentoring approaches started applying a dual focus, i. e. targetting both individual development and organisational change. This paper explores - through the lens of the 'bifocal approach' - whether and how two Swiss academic mentoring programmes for female advanced doctoral students and early postdoctoral scholars have adopted a a dual focus. The paper shows that the programmes have developed strategies adopting this approach to a certain extent and discusses the challenges and opportunities experienced.
Quellen:Erschienen in: Zeitschrift für Hochschulentwicklung ZFHE Jg.9 / Nr.1 (Februar 2014) Zum Editorial sowie weiteren Artikeln dieser Ausgabe gelangen Sie hier
- Bisher keine Ordner/Dateien vorhanden.
-
ZFHE_9-1_Gruenfelder_Bifocal_Approach.pdf
469.55 KB | 27.05.14 ( )
-
Keine Inhalte
Adopting a 'bifocal approach' in Swiss academic mentoring...
Dr. Julia Grünenfelder